اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

مهمانان ناخوانده قاره سبز | حضور الهلال در چمپیونزلیگ اروپا جدی شد

  • کد خبر: ۱۸۰۶۵۵
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
مهمانان ناخوانده قاره سبز | حضور الهلال در چمپیونزلیگ اروپا جدی شد
عربستانی‌ها به‌دنبال حضور در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

سران لیگ عربستان برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا برنامه‌ریزی کرده‌اند. میهمان ناخوانده فوتبال اروپا گام‌هایش را برای ترقی استوار کرده و اکنون حق پخش بازی‌هایش در دنیا با رونقی بی‌سابقه در حال فروش است. گلچینی از ستاره‌های آماده قاره سبز به عربستان هجرت کرده‌اند.

با این حال عربستانی‌ها به این مقدار هم بسنده نکرده‌اند. آن‌ها که در لیگ قهرمانان آسیا رقیبان هم‌ترازشان را کمتر می‌بینند، جاه‌طلبی بزرگی در حد و اندازه کسب سهمیه برای حضور در آوردگاهی به بزرگی لیگ قهرمانان اروپا را در سر می‌پرورانند. مسئولان لیگ حرفه‌ای عربستان حالا می‌خواهند در ادامه پروژه بزرگشان، در برترین رقابت باشگاهی دنیا، یعنی لیگ قهرمانان اروپا حاضر شوند؛ موضوعی که غیرممکن به نظر می‌رسد، اما دلار‌های نفتی می‌تواند غیرممکن‌ها را ممکن کند.

احتمال حضور دوباره ستاره‌ها در لیگ قهرمانان

جمع درخورتوجهی از ستاره‌های دنیای فوتبال در عربستان گرد هم آمده‌اند؛ ستاره‌هایی که درخشش آن‌ها در ادوار گذشته لیگ قهرمانان اروپا بخش زیادی از هیجان و زیبایی این رقابت را به دوش می‌کشید. اکنون لیگ عربستان با نگاهی به شیوه جدید برگزاری لیگ قهرمانان و ۳۶ تیمی‌شدن این مسابقات، نگاهی به حضور در این آوردگاه بزرگ فوتبالی دارد. گزارش‌ها حاکی از این است که عربستان تمایل دارد قهرمان لیگ کشورش را به‌عنوان نماینده این کشور در لیگ قهرمانان اروپا ببیند و برای محقق‌شدن این خواسته بر اساس قوانین جدید یوفا چندان ناامید هم نیست.

هنوز موضع رسمی مقامات یوفا درباره این خواسته عربستان اعلام نشده، اما تیم قهرمان لیگ عربستان که احتمالا دربردارنده چندین ستاره شاخص فوتبال دنیاست، می‌تواند با حضورش در لیگ قهرمانان به هیجان زیاد این مسابقات با حضور احتمالی کریستیانو رونالدو یا نیمار و دیگرستاره‌ها کمک کند. عربستان این خیز بلند را برای فصل ۲۵-۲۰۲۴ برداشته است و قصد دارد قهرمان لیگش را به فوتبال اروپا بفرستد. احتمالا مقامات یوفا هم بدشان نمی‌آید که با حضور دوباره چهره‌های شاخصی مانند نیمار و رونالدو در این رقابت‌ها، درآمد‌های تبلیغاتی خود را بالاتر ببرند.

رؤیاپردازی فوتبالی به کمک چاه‌های نفت

از سال‌ها و دهه‌های گذشته شاهد خرید بازیکنان پابه‌سن‌گذاشته فوتبال اروپا توسط لیگ‌های چین، آمریکا و حتی کشور‌های عربی بوده‌ایم، اما ماجرا برای عربستان فرق می‌کند. آن‌ها به‌دنبال ستاره‌های پابه‌سن‌گذاشته نرفته‌اند و بازیکنان کلاس جهانی را به لیگشان اضافه کرده‌اند. اکنون که امثال بنزما، رونالدو، نیمار، فیرمینیو، مانه و دیگربزرگان دنیای مستطیل سبز حاضر شده‌اند در عربستان توپ بزنند، چرا نباید رؤیاپردازی سران فوتبال این کشور بزرگ‌تر از لیگ قهرمانان آسیا باشد؟

حضور تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان اروپا و شانس رسیدن به این رقابت برای قهرمان لیگ عربستان می‌تواند آتش رقابت برای قهرمانی در این کشور را چندین‌برابر کند. تصور کنید کریستیانو رونالدو باز هم شانس بیشترکردن تعداد گل‌هایش در لیگ قهرمانان را داشته باشد، نیمار بخواهد مقابل پاری‌سن‌ژرمن خودی نشان دهد و بنزما هم دوست داشته باشد باز هم در این مسابقات بدرخشد. در چنین اوضاعی، رقابتی بزرگ برای اول‌شدن در لیگ عربستان شکل خواهد گرفت؛ رقابتی که به‌دلیل شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا حتی سودای توپ طلا را نیز برای بازیکنان شاغل در لیگ عربستان به همراه خواهد داشت.

از طرفی مسئولان و سرمایه‌گذاران فوتبالی در عربستان ثابت کرده‌اند در پی یک جهش بزرگ هستند و برای محقق‌شدن رؤیا‌ها و چشم‌انداز‌های مدنظرشان از بذل هیچ رقمی دریغ نمی‌کنند. حضور عربستان در لیگ قهرمانان اروپا برای عربستانی‌ها یک برد بزرگ به شمار می‌رود و در سوی مقابل می‌تواند برای یوفا پیامد‌های مثبتی به همراه داشته باشد. شاید بتوان ادعا کرد «نه» گفتن به پیشنهاد عربستان حتی برای یوفا و لیگ قهرمانان اروپا آسان نخواهد بود.

درواقع عربستان به یوفا پیشنهاد می‌دهد ستاره‌های هجرت‌کرده‌اش را بار دیگر در قاره سبز به میدان بفرستد و پاسخ منفی به این پیشنهاد جذاب دشوار به نظر می‌رسد. فوتبال آسیا سایه بزرگ لیگ حرفه‌ای عربستان را روی سرش احساس می‌کند و مهم نیست قاره زرد چقدر پهناور باشد. خیز بلند لیگ عربستان همه پهنه این قاره از تیم‌های حرفه‌ای و پیشرفته شرقی گرفته تا عاشقان فوتبال در غرب آسیا را زیر بال‌های رؤیاپردازی‌اش قرار می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->